Opstart

Et varmt velkommen hertil By- & Skovbørnehaven Tvedholm.

Vi alle et ansvar for at passe på ”den gode tone” og dynamikken i relationerne – både forældre, børn og ansatte.

Fællesskab, tryghed, relation og den gode tone er vigtige markører i vores samarbejde med jer forældre, og derfor starter ”opstarten” altid med et fælles opstartsmøde med alle kommende forældre.

På selve mødet vil vi introduceret os og hinanden. Det er vigtigt for os, at vi alle lærer hinanden at kende og bliver en del af det store fællesskab. Tvedholm er vores børnehave både personale, forældre og børn.

På opstartsmødet kommer vi konkret ind omkring jeres barn og hvordan vi på bedste vis hjælper jeres barn til en god opstart ind i fællesskabet.

Tidligere opstart i dagpleje, vuggestue eller anden børnehave er også rigtig vigtigt for os. Overgangen fra tidligere pasning har stor betydning for at sikre trivsel, tryghed, og udvikling for alle børn

Mødet afholdes som udgangspunkt med pædagogisk leder/pædagogisk koordinator i skov og en pædagog fra stuen/gruppen

Vi sender vores samtaleskema til jer inden samtalen.

I By- & Skovbørnehaven Tvedholm finder vi altid en tid til en ekstra samtale hvis I har et ønske om dette.

Legepladsen er åben

Inden jeres barn har første rigtige dag i børnehave, er der mulighed for at aftale et besøg i by eller skov. Vores legeplads i byen er åben i weekenderne, i skoven er der altid åben 😊